Bästa Kurator B

Är verkligen sprudlande glad, idag! Har ett stort leende på mina läppar. Kan inte ens komma ihåg, när jag senast mådde så här bra? Och jag njuter av det. Men tar det lugnt. Vilat hela förmiddagen. Men så slog mig en tanke. Något som bästa Kurator B har nämnt några gånger.

-Om du vill göra något, en dag. Var klok, gör något som du mår bra av. Inget som kräver ett tankearbete, och utan tidspress. Inget som sätter igång den skadade hjärnhalvan, inget som tvingar den till arbete. Låt den vila. Nyttja istället din kreativitet, som under så lång tid har varit vilande. Den andra delen av hjärnan, den som inte är skadad.

Och precis just det gör jag nu. Jag knådar. Och knådar. Och det känns så bra! Så befriande! Så stärkande! Har ingen press, eller stress. Behöver inte ens prestera ett slutresultat. Utan jag bara knådar. En deg. Så enkelt. Så lätt. Hon har så rätt, tänk om jag kunde vara lika klok som henne. Bästa Kurator B.

4 thoughts on “Bästa Kurator B

  1. Millans Värld 2015-12-08 / 1:45 e m

    En bra kurator är guld värt och att knåda en deg kan vara så befriande.
    Kram

    Gilla

  2. Comsi Comsa 2015-12-08 / 2:33 e m

    Underbart, knåda på du bara det är rena terapin… 🙂

    Kramen ♥

    Gilla

  3. kolonilotta 2015-12-08 / 3:53 e m

    Va glad jag blir av att läsa att du mår så bra! 🙂
    Fortsätt med knådandet du om det fungerar.
    Härligt!!! 🙂
    Kram.

    Gilla

  4. ibod11 2015-12-08 / 7:20 e m

    Härliga rader och alla vi andra blir glada av dina framsteg.
    Stor och varm kram ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

