Vår lilla bebis

Vilken bra dag det blev. En sådan där dag som man vill knyta silkesband om, och bevara längst där inne. I hjärtat. Och ändå gjorde jag nästintill ingenting alls. Är tacksam över att jag har lärt mig att uppskatta de små sakerna, här i livet. Gjorde det sällan tidigare. Innan Ingemannslandet.

Har precis skickat iväg familjen till kyrkan. Till julavslutningen. Liten var så bedårande vacker i hennes mörkblå klänning, vita strumpbyxor och vita kofta. Och flätan. Älskar att fläta hennes långa vackra, tjocka hår.  Mitt lilla hjärta börjar bli så stor! Önskar man kunde bromsa tiden, bara några år. Eller så.

Och själv, så klarade jag dagens mål. En ren ytlig sak. Jag vet. Men till saken hör att jag fick syn på mina ben, för ett par dagar sedan. Ingen vacker syn. Många, många, många veckor sedan de fick se vare sig se vax, eller en rakhyveln. Lovar, inte ens en rakhyvel hade kunnat göra något åt situationen.

Men nu är de fina och släta igen. De där 20 minuterna betyder så mycket, för mitt eget välbefinnande. För min livskvalité. Nu återstår bara resten av helkroppsrenoveringen. Måste för min egens skull, hitta tillbaka till någon form av glans. Igen. Och igen, jag vet att det är ytligt. Men för mitt eget välbefinnande betyder det så mycket. Men det får ta den tid det tar. Jag skyndar inte.

Fram tills nu, dvs  i elva veckors tid, har jag inte ens orkat bry mig. Har varit så nöjd med duschen. Och de få dagar jag har orkat föna håret. Så jag ser det här som ett tecken, på väg åt rätt håll. Och viktigast, jag gör det här för bara mig själv. Ingen annan.

Nu ska jag passa på att mysa med familjens bebis. Vår älskade lilla Bellis. Eller Bella som hon egentligen heter. Vår underbara lilla dvärg angorakanin. Hon flyttade hem till oss i maj. Så underbar och fin. Och hon är så lugnande för mig. När jag borrar in mina fingrar i hennes päls, mår jag så bra. Hon ger mig så mycket. Vår lilla bebis. Vår underbara lilla kanin.

9 thoughts on “Vår lilla bebis

  1. Znogge 2015-12-07 / 7:10 e m

    Vilken positiv, fint och varmt inlägg! Kan se framför mig hur fin liten blev och familjen får säkert en bra kväll i kyrkan.

    Grattis till dina nya ben. Det var bra gjort och känslan gör mycket för välbefinnandet. Djur lär vara mycket bra terapi när man inte mår bra. Ja, även annars också!

    Hoppas du får en fin kväll!

    Gilla

    • Anna 2015-12-08 / 10:27 f m

      Hon fick en jätte fin avslutning❤️ Och helt klart, mår så mycket bättre redan idag, tänk vad lite vaxning kan göra😀😉 Funderar starkt på att ringa min frisör och se ifall hon har någon återbudstid, denna vecka. Ska fundera över dagen… Kram❤️

      Gilla

  2. Ingrid 2015-12-07 / 7:21 e m

    Va kul att du kikade in hos mig 🙂
    Håller med, man blir som en ny människa då man rakar benen 😉

    Liked by 1 person

  3. Millans Värld 2015-12-07 / 7:25 e m

    Det låter väldigt positivt att du orkade göra något för din egen skull.
    Power tjejen!
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-08 / 10:29 f m

      Känner lite så även själv. Ett steg åt rätt håll😀👏
      Kram❤️

      Gilla

  4. Sanna 2015-12-07 / 9:33 e m

    Hej älskade A !!! V berättade att du ringt och jag blev så glad av att höra det! Han hade satt på larm på sin klocka för att komma ihåg att påminna. Den larmade mitt i julkonserten 😊!
    Gör ett nytt försök nästa gång det passar (idag, imorgon, nästa vecka eller en annan vecka). När det funkar helt enkelt… Många kramar till dess! Hälsar S

    Gilla

    • Anna 2015-12-08 / 10:32 f m

      Hade en så bra kväll, så synd du inte var hemma. Längtar efter dig! ❤️❤️❤️ Så gulligt av finaste V!❤️ Gör ett nytt försök snart igen. Kram❤️❤️❤️

      Gilla

  5. ibod11 2015-12-08 / 9:42 e m

    Inte alls ytligt utan väldigt viktiga steg för dig. Att orka ta hand om sig själv lite mer än det absolut nödvändiga betyder mycket. Din dotter känner säkert av din lilla energiökning och blir glad både för den och för de ansträngningar du så gärna gör för henne.

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

