Svart eller vitt

De sämre dagarna faller man så djupt. Och hårt. Och det gör så ont. Själsligt. Men även fysiskt. Men främst av sorg. Samtidigt av ilska. Tänk om det fanns ett litet vitt magiskt piller, som tog bort allt det här? Bort ifrån Ingemannslandet. Helveteshålet. Hela utmattningsdepressionen. Som tog mig tillbaka till det vanliga livet. Det normala.

Inser samtidigt att om det lilla vita pillret fanns. Skulle jag. Och så många andra. Aldrig kunnat lämna allt det här. Ingemannslandet. Med den där åtråvärda enkelbiljetten. Vi skulle återvända. Gång, på gång. Med en stående returbiljett.

De bra dagarna tar man två bra steg framåt. De sämre faller man tre. Och jag hatar det. Ett starkt ord. Men så är det. Och jag vet. Bromsa. Bromsa. Bromsa.

Igår tog jag mig inte ut ur min bubbla. Alls. Inte ens för lunchen. Eller middagen. Någon fick åter arbeta hemifrån. Gav mig omsorg. Kramar. Mat. Vatten. Kärlek.

Idag blir det nog ännu en dag här. Liggandes. Och det är okej. Jag har accepterat det. Men har samtidigt insett. Jag måste börja arbeta med mig själv, på ett helt annat plan. Direkt. För att kunna hantera, de här sämre dagarna. Bättre. Välkomna dem lika positivt, som de bra dagarna.

Om tre veckor och ungefär vid den här tidpunkten,  landar vårt plan på Phuket. Thailand.  Det är Julafton. Mycket hinner hända. Hela 19 dagar kvar till avgång. Den 15 december bestäms det. Om vi firar en jul här hemma. Eller i värmen. Imorgon påbörjar jag vecka 11. Här i Ingemannslandet. Här finns inga gråzoner. Antingen är det svart. Eller vitt.

19 thoughts on “Svart eller vitt

  1. Millans Värld 2015-12-04 / 9:50 f m

    Det tar tid att ta sig ur Ingenmanslandet.
    Det är jävligt att vara där men en vacker dag då börjar det kännas bättre.
    Varm Kram

    Gilla

    • Anna 2015-12-07 / 6:36 f m

      Som jag längtar efter den dagen, men kanske främst enkelbiljetten. Vägen dit får ta den tid det tar ❤️

      Kram ❤️

      Gilla

  2. Comsi Comsa 2015-12-04 / 9:58 f m

    Ja, tänk så lätt det är att kasta ett extra öga på det där lilla pillret, stå ut kära du för en sak är säkert det kommer att vända. Under tiden var snäll mot dig själv och glöm inte tänka snälla tankar till och om dig själv.

    Stor kram ♥

    Gilla

  3. Ami 2015-12-04 / 12:13 e m

    Jag önskar och hoppas så att du ska orka åka till Thailand över jul….Men Thailand finns kvar, så orkar du inte får ni ta det en annan gång. Huvudsaken är att du har det bra 🙂
    Stor kram

    Gilla

    • Anna 2015-12-07 / 6:37 f m

      Helt klart, visst är det så ❤️

      Kram ❤️

      Gilla

  4. Geddfish 2015-12-04 / 12:59 e m

    Hoppas verkligen ni kan åka till Thailand! Det är så underbart där. Visst sjutton vill man vara vanlig!
    Underbart att du har en sån fin familj runtom dig. Kärlek behövs – mer och mer – kärlek varar om man vårdar den.
    Varm kram ❤ Gerd

    Gilla

    • Anna 2015-12-07 / 6:37 f m

      Kärlek och inte minst vila, är viktiga mediciner när man ska läka här ❤️ ❤️ ❤️

      Kram! ❤️

      Gilla

  5. wiolettan 2015-12-04 / 2:38 e m

    Du har en jobbig tid nu men ge inte upp, utan låt själ oc h kropp läka i lugn takt, inget stress, det tar sin tid och måste få ta sin tid.
    Tänk om du kan resa till jul och fira den i Thailand. Det vore väl underbart, du måste känna att du orkar.
    Tänker på dig och sänder en mängd styrkekramar.

    Gilla

  6. Znogge 2015-12-04 / 4:25 e m

    Det tar tid att ta sig ur en sådan här situation. Kommer ni inte iväg till Thailand så står Thailand kvar och väntar på er vid ett annat tillfälle.

    Många kramar

    Gilla

    • Anna 2015-12-07 / 6:38 f m

      Thailand finns alltid kvar ❤️

      Kram❤️

      Gilla

  7. ibod11 2015-12-05 / 10:09 f m

    Kanske är tanken på Thailandsresan också en stress som håller dig nere. Jag önskar verkligen att du och din familj får komma dit men om ni bestämmer er för att vänta kan det kanske ändå bli en slags lättnad över att beslutet är taget. Eller så har jag helt fel och det är hoppet om en resa som hjälper dig. Svårt att förstå och omöjligt att ge råd men jag hoppas att du förstår hur mycket jag önskar att du får tillbaka din styrka ❤

    Gilla

  8. Svenssonsfru 2015-12-06 / 8:06 f m

    Jag känner med dig och hoppas verkligen att ni kommer iväg till Thailand 💜

    Gilla

  9. Pingback: Jag, utbränd?

Lämna gärna en kommentar!❤️

