Vandra en dag i mina skor

Ikväll så bakade jag och dottern pepparkakor.  Köpt deg. Gör inget. Det viktiga är att vi gör något tillsammans. Och det gjorde vi. Två plåtar blev bra pepparkakor. Och en plåt blev bränd. Gör inget. Ska jag vara ärlig, så föredrar vi köpta pepparkakor. Hela familjen. De vi bakar varje år, slänger vi. Alltid. Men någonstans hör det till. Att baka pepparkakor. Och vi gjorde det. Jag orkade. Stort.

Det var dagens kraftansträngning. Och precis nu, är jag redo för sängen. Imorgon väntar en promenad. På lunchen. Den andra, denna veckan. En mer än förra. Den vetskapen räcker. Är numera så glad, för så lite. Vandra en dag i mina skor, så förstår du. Som en kär bloggvän så fint kommenterade.

8 thoughts on “Vandra en dag i mina skor

  1. AllaMinaDagar 2015-12-01 / 7:44 e m

    Nej det är nog så sant, det går inte att veta. Och jag gissar att det dessutom är olika – för alla. Så hur kan någon veta?

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-02 / 9:09 f m

      Absolut så är det olika för alla, här Ingenmanslandet. Vi upplever alla nyanser olika. Men fortsatt så är de stora erfarenheterna lika, finns en förståelse- en erfarenhet, av resan. Vägen tillbaka.

      Kram ❤️

      Liked by 1 person

  2. Ami 2015-12-01 / 9:44 e m

    Spelar ingen roll att det är färdigköpt deg, bara ni är tillsammans 🙂
    Och det är absolut så att man kan inte förstår riktigt hur en annan människa har det förrän man själv varit där….
    Kram

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-02 / 9:15 f m

      Alltid viktigast! Hon är så fin och förstående, så tacksam för det lilla jag orkar göra tillsammans med henne ❤️ Imorses när vi myste i sängen kom hon med en liten önskan. Förhoppning.

      -Mamma, du får gärna hämta mig klockan 13:30 när skolan slutar, så kanske vi kan gå och fika, precis som vi brukade göra innan du blev sjuk. Men jag blir inte ledsen om du inte kommer, då vet jag att du inte orkade idag, då gör vi det en annan dag istället.

      Så liten, och så klok ❤️❤️❤️

      Och såklart vill jag. I massor. Förstår att hon längtar efter den ”normala” mamman. Men att gå hela vägen till fiket och hem, är inte aktuellt, men kanske kan jag hämta henne med taxi, så hon får sin fika? Måste se om orken finns, när kroppen har kommit igång.

      Önskar dig en fin dag i värmen!

      Kram ❤️

      Gilla

  3. Comsi Comsa 2015-12-01 / 11:29 e m

    Det sägs ju att det skall vara terapeutiskt att baka, så det viktiga är att uppmärksamheten vänds till något som känns bra i händerna + ett trevligt sällskapsrum er båda.

    Godnattkram ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-12-02 / 9:16 f m

      Kuratorn sa just de orden med, bakning ska vara en jätte bra terapi, just det där momenten när man står och knådar degen. Bakade mycket tidigare, ska försöka hitta tillbaka till det igen.

      Kram ❤️

      Gilla

  4. Millans Värld 2015-12-02 / 8:14 f m

    Man kan aldrig veta hur det är att vandra i någon annans skor, något jag brukar säga med jämna mellanrum till oförstående människor.
    Vad glad din dotter måste ha blivit då ni bakade pepparkakor tillsammans, härligt.
    Ha nu en lugn och skön dag med massor av vila!
    Kram

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

