De magiska orden

Idag blev det en riktigt bra dag. Så nöjd. Och ibland måste man bara få säga det. Vilken bra dag det blev! Promenaden. Friska luften. Och samtalen med C. Vännen. Det gjorde min dag.

Hela eftermiddagen sov jag. I min bubbla. Var helt slut. Vaknande inte ens när sonen kom hem. Ovanligt. Först när dottern kom hem från miniorerna, så vaknade jag. Av hennes varma kram. Och det frågande viskandet:

-Mamma, sover du?

Bästa sättet att få vakna på. Så mycket kärlek i den kramen. Och frågan. Men nu är jag åter slut som en artist. Blev sent igår. Det där SMS:et, gjorde mer skada än nytta. Satte igång massa hjärnspöken. Ältande. Mådde dåligt. Efter samtal med finaste C idag. Vännen. Så inser jag. Jag gör rätt. Den underbara personen, har fel. Och någonstans känns det som om hon ville provocera. I all välmening. Men det blev så fel. Och som en underbar bloggvän kommenterade igår; – I nöden prövas vännen. Så sant.

Och vet ni. Jag är redo. Att släppa in fler. Innan för min skyddsmur. Börja bryta min isolering. Sakta. Har en annan fin vän. Vi kan kalla henne CB. Vi har sporadiskt SMS:at, under min tid, här i Ingemannslandet. En av få personer jag SMS:ar med. Numera. Inte ofta. Men så där någon gång mellan varven. Och hon förstår. Att jag inte mår bra.

Hon är också en fin vän. Ännu en av få, som har sett alla mina nyanser. Både bra, och dåliga. Ingen jag behöver hålla uppe en fasad för. Viktigt. För just nu behöver jag få må bra när jag gör det. Likväl dåligt, när jag har sämre dagar. Nästa gång jag skickar henne ett SMS, ska jag föreslå en promenad. Ännu ett stort steg. Ett bra steg på vägen till mitt nya normala jag.

Och alldeles strax. Ska jag säga de magiska orden. Älsk, älsk. Kram, kram. Puss, puss. Sov så gott. Dröm sött. Ses imorgon. God natt. För alldeles strax ska liten nattas. Så även jag. God natt.

7 thoughts on “De magiska orden

  1. Millans Värld 2015-11-24 / 8:23 e m

    Så skönt att du orkat ta dig ut på en promenad.
    Inte konstigt att du är trött nu.
    Själv är jag oxå trött efter dagen som varit men den skriver jag om i bloggen i morgon.

    Önskar dig en lång,skön natt med många sovtimmar!

    Varm Kram

    Gilla

  2. Comsi Comsa 2015-11-24 / 8:54 e m

    Det är så härligt att läsa din text, du sitter därbakom skärmen och konstaterar och kämpar på. 🙂

    Godnattkram ❤

    Gilla

  3. Susanne 2015-11-24 / 9:06 e m

    Tack för din omtanke ocj fina ord inne h8s mig! ❤
    Jag tog mig tid att läsa båda dina senaste inlägg för att få ihop samanhanget innan jag ville kommentera.
    Det låter som du har än vän som vågar utmana dig. Nu blev det ju tyvärr fel. Men rätt tanke fanns säkert där. Som du själv skrev!
    Och att ha någon man inte behöver ”låtsas” inför är underbart.
    Tänk att den promenad på 10 min med en fin vän kan göra sån skillnad.
    Jag tycker det är enormt modigt och starkt av sig att försiktigt börja riva muren du byggt upp som skydd.
    Och som avslut: Finns det nått bättre än att bli väckt av en varm kram från våra godbitar hemma! ❤
    Stor varm kram!

    Gilla

  4. Geddfish 2015-11-25 / 8:34 f m

    Barn är underbara, så härligt spontana!
    Jo, det där med vänner, vi tänker alla så olika, så det är så lätt att det kan bli ofrivilligt fel. Många kan inte tackla en som mår dåligt.
    Jag vet absolut hur det känns, för jag var med om något för 23 år sedan, som gjorde att folk inte alltid orkade prata med mig, min på söndag firar vi 23 år. Livet segrade!
    Varm kram, Gerd ❤

    Gilla

  5. Gröngöling2 2015-11-25 / 10:37 f m

    Så roligt! Vänner är en stor glädje, om man orkar umgås. Det kan bli fel ibland och då är det bra att kunna ventilera med någon så att man inte tar åt sig utan kan se det för vad det förmodligen är – att det ligger hos den andra personen och inte var illa menat. Kram, hoppas du får en fin dag i dag också, oavsett vad du gör ❤

    Gilla

  6. evakerstin 2015-11-25 / 6:21 e m

    Hej på dig
    ”Så nöjd. Och ibland måste man bara få säga det”, skriver du. Jag vill gärna säga att det är bra att säga att man är nöjd. för i samma stund ordet uttalas får vi insikt om tacksamhet, om de små guldkornen i vardagen.
    /Leva-Kerstin
    http://www.steeperz.com

    Gilla

  7. ibod11 2015-11-25 / 6:46 e m

    Från och till har jag också svårt att orka med att vara social. De vänner jag har är sådana som förstår och finns där när jag är redo igen. Ingen av dem tar illa upp om jag inte ringer lika ofta som de och jag behöver inte känna dåligt samvete när jag helst bara stannar hemma. Mina problem är fysiska men orken kan vara lika dålig ändå.
    Tröttheten har vi nog gemensamt, även med många andra. Vi har också båda två ett hopp om bättring och det är hoppet som driver mig och säkert dig också.
    Med fina vänner och framtidstro kommer vi långt 🙂
    Kram ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

