Hypnotic jerk

Tröttare än tröttast idag. Var ingen bra natt. Sömnmässigt. Var så trött, men kroppen vägrade att slappna av. Varje gång jag somnade till, svarade kroppen med muskelryckningar. Hypnotic jerk. Jag når inte den viktiga REM-sömnen. Alls. Den där bästa sömnen, när man nästintill är helt muskelavslappad. Stannade istället i det där gränslandet. Landet mellan sömn och vakenhet.

Vid 04:30 inser någon varför. Mitt lilla vita magiska piller ligger kvar. På nattduksbordet. Jag glömde. Var mest troligt på väg, men så föll tanken bort. Och utan det där magiska pillret. Just nu. Så tillåter inte min kropp mig att sova. Alls.

Jag är verkligen med, mer och mer. Tappar inte alls orden lika ofta. Eller handlingarna. Men när tröttheten kommer, då tappar jag. Jag glömmer bort. Vad jag skulle göra. Eller säga. Men det blir bättre.

Idag blir det ingen bra dag. Utan en sämre. Vet det redan. Men det gör inget, har så många bra dagar på lager. Nu. Jag har råd att ta en sämre mellan varven. Vila för att läka. Och kom ihåg de bra dagarna, när de sämre hälsar på.

 

12 thoughts on “Hypnotic jerk

  1. Znogge 2015-11-23 / 9:25 f m

    Då gäller det att du kommer ihåg att ta ditt lilla vita piller i kväll då så att sömnen infinner sig och helst blir av den rätta sorten.

    Kram

    Gilla

    • Anna 2015-11-24 / 9:49 f m

      Kom ihåg pillret och sov riktigt gott ❤️ Kram!

      Gilla

  2. Comsi Comsa 2015-11-23 / 9:29 f m

    Sömnen är jätteviktig, superviktig, dunderviktig…..

    Kramen ♥

    Gilla

    • Anna 2015-11-24 / 9:50 f m

      Verkligen. Konstigt att man förstår det, först nu när man har hamnat här. Kram❤️

      Gilla

  3. Millans Värld 2015-11-23 / 10:43 f m

    Det är jobbigt när sömnen strular, den är ju så viktig när kroppen och själen håller på att läka.
    Jag brukar kalla mitt tillstånd Senil-light demens, det som blir av för tok lite sömn och en utbränd hjärna.
    Men jag skrattar ofta åt mig själv och alla konstigheter som hittar ut ur min mun, det är lika så bra att inte ta sig själv på för stort allvar.
    Hoppas att din dag blir så bra som möjligt!
    Kram

    Gilla

    • Anna 2015-11-24 / 9:52 f m

      Senil-light demens gillar jag! Och instämmer, så konstiga saker och meningar som numera ploppar ur munnen. Någon och barnen får ofta tänka till, skratta och fråga, vad sa du nu/hur tänker du nu egentligen? 😄
      Kram❤️

      Gilla

  4. ibod11 2015-11-23 / 10:43 f m

    Du har så klok och bra inställning till din sjukdom. Du är nog själv din bästa vän, tätt följd av ”någon” 🙂

    Gilla

    • Anna 2015-11-24 / 9:54 f m

      Inser att jag inte har varit min egen bästa vän. För då hade jag aldrig hamnat här. I Ingemanslandet. Men tror att den här resan formar mig, till att bli det. För att få den där enkelbiljetten. Kram❤️

      Gilla

  5. Ami 2015-11-23 / 12:37 e m

    Oj, inget vidare att inte få sova! Hoppas det blir bättre inatt.
    Kram

    Gilla

    • Anna 2015-11-24 / 9:55 f m

      Fick en mycket bättre natt, inatt. Kram ❤️

      Gilla

  6. Geddfish 2015-11-23 / 3:57 e m

    Oj, oh ja, vad sömnen är viktig! Jag lade mig 22 igår och vaknade klarvaken 00. Omöjligt somna om. Sånt är mycket jobbigt.
    Hoppas du får en bättre natt och du har rätt inställning. Man får lov att ha bättre och sämre dagar, så är livet.
    Kram ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

