Delmål

Julen är här. I vårt hem. Ikväll tände vår underbara stad, ljusen. Och även vi. Här i vårt hem. Inget är som vanligt. I år. Men det blev så bra. Så vackert. Vårt hem är redo. Vi är redo. Ikväll njuter vi av ljusen. Och av julsångerna. Och att vi är här. Tillsammans. Viktigast.

Ensam är svag, men tillsammans är vi starka. Även fast inget är, som brukligt är. Men det blir en jul. Antingen här hemma, eller i Thailand. Vi håller tummarna för att jag orkar. En jul & nyår i Thailand. Tillsammans. Mitt delmål.

11 thoughts on “Delmål

  1. Comsi Comsa 2015-11-21 / 6:24 e m

    Jag stappar fortfarande otåligt efter att sätta upp mina ledljusgardiner, äsch jag sätter nog upp dem i morgon. 😄

    Jag håller tummarna för att du skall komma iväg till Thailand som ni planerat… ✊

    Kramen ❤️

    Gilla

    • Anna 2015-11-23 / 7:45 f m

      Kom ledljusgardinerna upp? Vi hoppas, hoppas ✊ Kram❤️

      Gilla

  2. Att bara vara jag 2015-11-21 / 11:23 e m

    Jag har inte tagit fram något julpynt ännu… Men förhoppningsvis kommer de på plats pö om pö efter första advent =) Hoppas att Ni kan åka till Thailand som det var tänkt ☺ Kram ♥

    Gilla

    • Anna 2015-11-23 / 7:44 f m

      Plocka fram det i din takt, ingen stress! Kram❤️

      Gilla

  3. ibod11 2015-11-23 / 9:15 f m

    Jag tror att det är bra att försöka hålla kvar traditionerna när livet är svårt. Förra julen var inte rolig för mig och barnen men tillsammans gjorde vi vårt bästa för att det skulle bli så likt en vanlig jul som vanligt. Det hjälpte och vi ser faktiskt fram emot den här julen lite mer. Man får inte ge upp sitt liv helt. Jag hoppas att ni får en drömjul och att er resa blir verklighet ❤

    Gilla

    • Anna 2015-11-29 / 1:01 e m

      Vi hoppas och håller tummarna, hårt! 24 dagar kvar till avresa, mycket kan fortsatt hända, så vi lever på hoppet❤️ Kram

      Gilla

      • Susanna 2015-11-29 / 1:07 e m

        Tänker att om du är pigg nog för resan så kanske bubblan är behagligare i värmen 💜

        Gilla

      • Anna 2015-11-29 / 1:15 e m

        Absolut är det så. Är resan dit och hem som är utmaningen. På vägen dit handlar det om 25 timmar, innan jag landar på hotellrummet…. Tid som tillbringas på tåg, Arlanda, 11-timmars flygresan och den där långa väntan innan vi kommer in i landet, väntan på bagaget och taxin till hotellet. Kram❤️

        Gilla

      • Susanna 2015-11-29 / 1:29 e m

        Låter som ett maratonlopp i mina öron.. Sådant som man tidigare tagit för givet att man bara gör är inte så självklart längre. Men jag tror att du fixar det!

        Gilla

      • Anna 2015-11-29 / 1:31 e m

        Vi håller tummarna, fick två nya redskap som eventuellt kan hjälpa oss på vägen. Vi börjar med dem, läkaren gör en bedömning den 15/12, dvs fortsatt många dagar kvar. Kram❤️

        Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

