Jag har bestämt mig

Är nöjd med dagen. Känner en liten gnutta mer energi för varje dag. Långt ifrån mitt vanliga jag. Men nu har jag lyckats duscha och föna håret, två dagar i rad. Det är stort. För mig.

Jag är stolt. De senaste fyra dagarna som har varit bra, så har jag bara vilat. I min bubbla. I mitt inre har jag präntat in, vila för att läka, även de bra dagarna. Och det är vad jag har gjort. Och just det är jag stolt över.

Sakta men säkert känner jag att det vänder. Såg det inte själv förra veckan. Någon och läkaren gjorde det. Men inte jag. Men nu börjar jag känna det. Se det. För varje dag ser jag en skillnad. Mitt normala jag hade avancera framåt. Fort. Mitt nya normala jag, som sakta börjar komma fram, bromsar. Hårt.

Jag har accepterat. Jag är utbränd. Eller har en utmattningsdepression, som det så fint heter. Numera. Jag har insett att det kommer att ta tid. Varje fas kommer att komma gradvis. Jag förstår det. Jag har accepterat det.

Och tro mig, jag har bestämt mig. Den dagen jag lämnar Ingemannslandet, så blir det verkligen med en enkel biljett. Jag kommer aldrig någonsin acceptera att hamna här igen.  I Ingemannslandet. Aldrig.

6 thoughts on “Jag har bestämt mig

  1. Znogge 2015-11-17 / 9:56 e m

    För att komma vidare måste man nog acceptera. Annars är det stor risk att man lurar sig själv igen och inser vilka förändringar som måste göras. Grattis till att det börjar vända!

    Kram

    Gilla

  2. Suss 2015-11-17 / 10:33 e m

    Härligt att det börjar vända och att DU känner förändringen. Vad sa liten om symaskinen?
    Kram

    Gilla

    • Anna 2015-11-18 / 8:55 f m

      Hon är lycklig! Hon har sytt i dagarna två, misstänker att alla nära & kära kommer få fina, hemsydda kreationer i julklapp 🙂

      Gilla

  3. ibod11 2015-11-18 / 8:39 f m

    Sjukdomsinsikt är avgörande för att kunna tillfriskna. Jag håller tummarna för att bättringen fortsätter. Du verkar ha bestämt dig så det kan inte bli annat än ett segertåg, även om det går långsamt ❤

    Liked by 1 person

Lämna gärna en kommentar!❤️

