Vi börjar enkelt

Bra dag. Riktigt bra dag. Även fast jag bara har legat här i min bubbla. Hela dagen. Nyduschad. Och med fönat hår. Underbar känsla!

Blev så entusiastisk i förmiddags. Dottern är i en känslig ålder just nu. Samtidigt som jag är sjuk. Hon förstår, samtidigt som hon inte förstår. Hon behöver lite extra uppmärksamhet. Lite extra mammatid, i den här situationen som hon själv inte har valt. Alls.

Hela helgen funderade jag på en lösning. Och idag. Så kom den. Hon och jag måste hitta ett sätt att umgås på, även utanför min bubbla. Men på nivån som jag orkar. Jag ska kunna delta, om jag så bara ligger bredvid henne i soffan. Eller på schäslongen.

När någon kom hem med mat hem till mig, under lunchen, så fick han en lista. Inköpslista. Tror att jag har ett hjärta som kommer stråla ikväll. En egen symaskin. Och vi ska sy. Hon ska sy. Eller hon ska; planera, rita, klippa ut, nåla och sy. Jag kommer att finns bredvid. Prata. Skratta. Vägleda. Bara finnas där.

Vi börjar enkelt. Kuddar. Tills tekniken sitter. Sedan tänker jag mig ett lapptäcke. Till hennes säng. Och innan vi är där, då ska jag vara så bra att jag orkar. Mer. Till och med mina små dagliga promenader, som fortsatt är sällsynta, ska fungera. På rutin. Och ungefär där hoppas jag innerligt på att den andra fasen är här. Om inte fullt ut, så med stora steg.

Den dagen kanske inte hennes egen symaskin räcker till. Fullt ut.  För ett stort lapptäcke. Men den dagen kommer jag att ha orken, att guida henne igenom min symaskin, som är lite mer avancerad. Längtar!

8 thoughts on “Vi börjar enkelt

    • Anna 2015-11-17 / 7:10 f m

      Det kändes bra, och blev bra! Hon sydde några timmar igår, leka för att lära, så är vi om ett tag tillsammans redo för att göra ett lapptäcke tillsammans ❤️

      Gilla

  1. ibod11 2015-11-16 / 7:31 e m

    Ni kommer att få många fina stunder och glada skratt. Jättebra idé 🙂

    Gilla

    • Anna 2015-11-17 / 7:08 f m

      Tack, hon blev överlycklig igår när någon kom hem med symaskinen, och redan igår han hon sy några fina ”saker”.

      Gilla

    • Anna 2015-11-17 / 8:13 f m

      Det är ju det, kram❤️

      Gilla

  2. Ami 2015-11-17 / 11:46 f m

    Vilken bra idé! Ni kommer att få det jättemysigt tillsammans 🙂
    Kram

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

