Guldkanterna

Jag lyckades somna om! Ni anar inte min lycka! Den är stor, enorm! Euforisk! Om man aldrig har lidit av ordentliga sömnproblem, så kanske det är svårt att förstå känslan. Se det som om att du vinner en miljon kronor. Det är inte den största summan. Men tillräckligt för att du ska kunna sätta en extra guldkant på livet, en begränsad tid.

Och det är vad jag kommer att orka göra idag. Tack vare sömnen. I mitt fall blir guldkanten en dusch. Kanske rent av bädda sängen. Komma i myskläder, istället för min pyjamas. Ligga ovanpå överkastet, istället för under täcket.  Längtar!

Har jag extra ork över, kanske jag rent av orkar föna håret. Älskar känslan av fönat hår. Numera. Känner mig snygg. Fräsch. Tänk tidigare, det normala jag:et, hon hann aldrig reflektera över det. Av dessa små, enkla handlingar som vi gör. I vardagen. Per rutin. Och idag, här i Ingemannslandet, är det förknippat med en euforisk lycka! Som att vinna en miljon kronor. Allt handlar om de där extra guldkanterna. Och numera är mina krav inte så stora.

11 thoughts on “Guldkanterna

  1. Susanne 2015-11-16 / 9:24 f m

    Ditt inlägg idag gör mig både glad och ledsen.
    Glad för att du uppskattar de små sakerna i vardagen. Ledsen över hur du mår och p.g.a just det, endast orkar med de små sakerna i vardagen när du mår som bäst! ❤
    Och visst är nyfönat hår underbart! 🙂
    Det är något som jag unnar mig allt för sällan.
    Kärlek och värme till dig.

    Gilla

    • Anna 2015-11-17 / 7:16 f m

      Tack snälla du för de fina orden! Och ja, känslan av nyfönat år är den bästa just nu ❤️

      Gilla

  2. Geddfish 2015-11-16 / 9:34 f m

    Kommer in och ger dig en värmande kram och goda ord, sprida lycka på vår jord.

    Gilla

  3. ibod11 2015-11-16 / 9:42 f m

    Det är de starka, empatiska, generösa och stöttande människorna som i första hand kör slut på sig. De som alltid hjälper alla andra och lite glömmer bort sig själva. Var glad och stolt för att du är den du är men ge dig själv samma omvårdnad som du skulle ge andra. Du kommer tillbaka och då har du säkert lärt dig mycket om hur du ska hantera ditt liv för att hålla länge.
    Kram ❤

    Gilla

    • Anna 2015-11-17 / 7:13 f m

      Tack för din fina kommentar!❤️

      Gilla

  4. Znogge 2015-11-16 / 10:48 f m

    Så skönt att du lyckades somna om för det är ett verkligt gott tecken. Hoppas att dagen bjuder på små fortsatta delsegrar!

    Kram ❤

    Gilla

    • Anna 2015-11-17 / 7:11 f m

      Var första gången jag lyckades, så det kändes stort! Kram❤️

      Gilla

  5. Ami 2015-11-16 / 11:59 f m

    Vad härligt att du kunde somna om!
    Skickar dig en stor kram

    Liked by 1 person

Lämna gärna en kommentar!❤️

