Min morot

Det snöar idag. Ligger här i min bubbla, tittar ut igenom fönstret. Stora, vita snöflingor virvlar omkring. Ser nästan ut som de dansar. På väg mot backen. Vi är någonstans mitt emellan två årstider. Lite som jag, mitt i mellan två faser. Det kommer gradvis. Precis som vintern

När jag hamnade här. I Ingemanslandet. Var det forsatt varmt ute. Träden var gröna, blommade i rabatten. Sex veckor sedan. Så kort tid, men det känns som en evighet. Jag missade hösten. Jag vill inte missa vintern.

Vi har en resa bokad, sedan länge. Över jul och nyår. Till värmen. Vi bokade den i somras. Under de där sista underbara semesterdagarna. Dagarna då jobbångesten var som störst. De där dagarna, då vi verkligen funderade på om jag skulle orka. Gå tillbaka. Eller om jag skulle sjukskriva mig. Vi tog fel beslut.

Resan skulle bli vår morat. Min morot. Att orka ta mig igenom hösten. Och nu är jag här. I Ingemanslandet. Och resan måste mest troligt avbokas. Jag är för dålig. 37 dagar kvar.

10 thoughts on “Min morot

  1. Comsi Comsa 2015-11-15 / 3:47 e m

    Himla trist om ni måste avbeställa resan, är det till en lugn plats kan det ju gå ändå?….

    Kramen ♥

    Gilla

    • Anna 2015-11-15 / 3:50 e m

      Thailand. Just nu skulle jag inte ens orka ta mig till Arlanda, än mindre klara av den långa flygresan. Men vi hoppas och håller tummarna! Ska träffa läkaren den 15/12 igen, dvs om en månad. Så tar vi beslutet då❤️

      Gilla

  2. Znogge 2015-11-15 / 3:51 e m

    Att resa iväg när man inte mår bra brukar ytterst sällan leda till något gott med tanke på alla nya intryck. Visst är det sorgligt om ni behöver avbeställa den men det kommer att komma så många andra tillfällen när du är redo att resa!

    Kram

    Gilla

    • Anna 2015-11-15 / 3:54 e m

      Är lite så vi tänker, har svårt att orka med så mycket alls utanför min bubbla. Men vi hoppas ändå, även fast vi mer och mer börjar ställa in oss på en av/ombokning ❤️

      Gilla

  3. Piedra 2015-11-15 / 5:16 e m

    Det är svårt att fatta beslut. I efterhand sitter man där med facit i hand och tänkte att man fattade fel beslut. Men i stunden gjorde man ju så gott man kunde. Hoppas att du ändå ska orka åka!

    Gilla

    • Anna 2015-11-15 / 9:07 e m

      Det är så lätt att vara efterklok, lika lätt som att glömma av att livet går före arbetet… Vi verkligen hoppas på att vi kommer iväg, men har ändå mentalt börjat förbereda oss på att det kanske inte går. Men mycket kan hinna hända på en månad.

      Hoppas att du själv börjar må bättre nu. Kram❤️

      Gilla

  4. Gröngöling2 2015-11-15 / 9:42 e m

    Åh, förstår att det inte är lätt att veta vilket som är rätt där. Du får väl känna efter, vad som skulle vara bäst. Det är ju en ganska lång resa, inte bara ett par timmar på flyget och sedan lugn och ro. Så jag hade nog känt efter och försökt fatta ett beslut utifrån vad jag orkade och inte utifrån vad andra skulle vilja. Tror att du har stöttande personer omkring dig, det är ett stort plus i en situation där man är utmattad. När jag stod inför en resa för ett år sedan och var jättetrött och dålig efter en flytt så testade jag olika småresor under hösten för att se om jag skulle orka och hur. Jag reste, och låg och vilade de flesta eftermiddagarna på hotellet. Just det hade jag övat på här i Sverige så det funkade även utomlands. Men lycka till att fundera ut det som passar dig bäst just den här gången ❤

    Gilla

    • Anna 2015-11-16 / 2:22 f m

      Bara jag hinner komma ur den här första fasen, så kan vi kanske åka tänker vi? Men just nu är det ett för stort projekt att ens få lämna hemmet, så tanken på hur jag ens ska hålla ihop mig, för att ta mig till flyget, känns som ett väldigt stort berg att bestiga. Men vi hoppas såklart. Fokus på vila, vila, vila närmaste månaden ❤️

      Gilla

  5. Suss 2015-11-15 / 9:46 e m

    Åååh va trisst att ställa in resan. Men det är bättre att läka och bli frisk. Resan kan ni ta då du kan njuta till 100%. Jag håller dock tummarna att du mår bättre om en månad.

    Kram

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

