Mitt hjärta blöder

Vaknade med energi, idag. Full av energi. Men jag lär mig. Vi lär oss. Vi stannade kvar i sängen. Vila för att läka, även de bra dagarna. Dottern gjorde oss sällskap. Någon kom upp med bästa frukostbrickan. Vi njöt. Skrattade. Hade trevligt tillsammans, i min bubbla.

Tacos till lunch. Bästa lunch lördagsmyset. Dottern strålade av lycka. Det som inte blev bra igår, blev extra bra idag. I min bubbla. Vi såg på film. Uppdaterade oss om det hemska. Har svårt att ta till mig alla katastrofer. Flyktingarna. Och nu Paris. Terrorattacken. Mitt hjärta blöder. Vad händer med vår underbara värld?

Mitt normala jag, hade velat agera. Göra något, för att hjälpa. Är sådan av naturen. Hade öppnat upp mitt hem, för de ensamkommande flyktingbarnen. Rensat garderoberna på kläder. Kläder som aldrig används. Skor. Skänkt dem till behövande. Köpt mat och hygienartiklar. Funnits till och stöttat. Men det normala jag:et är inte här. Men hon kommer tillbaka. I en bättre version. Då kan jag återigen hjälpa. Men först nu måste jag bli bra. Frisk. Få lämna det här Ingemannslandet med en enkel biljett. Sen kan jag hjälpa andra.

Ikväll är det bara jag och någon hemma. Har sparat min energi. Legat i min bubbla hela dagen. Ikväll vill jag orka. Bara vara. Ge min älskade något, tid. Viktigt att vårda. Inte ta något för givet. Blir inget fancy. Hemkörd takeaway och mys i soffan. Framför en film. Men det räcker. Vi behöver inte mer. Vi är så trygga med varandra. Och det viktigaste, han finns vid min sida genom den här resan. Det är kärlek.

Lämna gärna en kommentar!❤️

