De bra dagarna

Gårdagen slog ut mig helt. Att mentalt behöva anstränga sig en hel dag för något, som i normalfallet, är så enkelt, utmattar. Hjärnan kollapsar. Somnade strax efter 20:00. Vaknade alldeles för tidigt. På tok för tidigt. Det var fortsatt natt. Kände mig pigg. Kände mig glad. Bestämde mig för att idag, idag ska det bli en bra dag.

Mitt i den härliga frukoststunden, försvann jag. Energin tog bara slut. Bokstavligen. Mitt i en handling. Orden bara försvann. Blev nerbäddad. I min bubbla. Ligger här fortsatt. Och orden har inte riktigt hittat tillbaka. Det är nu jag ska komma ihåg, de bra dagarna. Och att vila, för att läka.

5 thoughts on “De bra dagarna

  1. Comsi Comsa 2015-11-13 / 3:04 e m

    Många försöker komma ur detta tillstånd för tidigt, de kämpar emot och vill att allt skall återgå till det normala. Fast jag tror inte att man någon gång kan återgå till det som var, utan man får sakta möblera om sitt liv och ta bort det som inte ger en kraft och energi. Men innan dess får man vila och åter vila….

    Stor kram ♥

    Liked by 1 person

  2. riktliv 2015-11-13 / 3:54 e m

    Så besviken man blir de dagarna då energin pyser bort innan man fått någon stimulans. Men å andra sidan fick vi chansen att känna glädjen över känslan av att ha energi.

    Gilla

    • Anna 2015-11-15 / 4:08 e m

      Man får ta vara på de små stunderna och glädjas över det ❤️

      Gilla

  3. Gröngöling2 2015-11-13 / 11:02 e m

    Det där känner jag precis igen! Jag försöker då minnas att det GÅR över den här gången också. Det gör det för dig med ❤

    Liked by 1 person

    • Anna 2015-11-15 / 3:55 e m

      Vilket bra sätt att tänka på, tack❤️

      Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

