Lycklig

Sov i natt. Så befriande. Skönt. Fick över 9 timmars sammanhängande sömn. Vet inte när det hände sist? Och jag mår så bra av det. Lycklig! Orkade till och med delta i morgonstöket. Kanske inte bidrog praktiskt. Men jag var där. Fanns nära. Och jag borstade dotterns långa, fina hår.

Älskar den där frukoststunden. Samtalen. Skratten. Dagens förväntningar. Dottern är i en härlig ålder just nu. Så mycket funderingar. Och frågor. Hon vill så gärna vara stor. Helst igår.

Nästa stora steg är att få gå själv till skolan. Hon vill så gärna. Många andra får. Men vi är inte där ännu. Har lovat att vi ska öva. Snart. Kanske till våren?

Men nu vila. Och sedan promenad. För idag ska jag få till den. Mitt lilla projekt. En daglig promenad.

10 thoughts on “Lycklig

  1. Att bara vara jag 2015-11-10 / 9:01 f m

    Skönt att du har fått sova. Och det är gott nog att du tillbringade tiden en stund i den mån orken fanns med de dina utan göromål eller dylikt. Det är gemenskapen med familj och andra och de små framstegen man gör varje dag (Även om man inte ser dem själv) som räknas =) Kram ♥

    Gilla

    • Anna 2015-11-11 / 2:05 e m

      Tack för din fina kommentar❤️

      Gilla

  2. wiolettan 2015-11-10 / 9:15 f m

    En god sömn gör mycket. Jag tycker att jag då mår bättre hela dagen.
    Tid med nära och kära betyder så mycket, de kan vi inte få nog av. Och, barnen blir stora så snabbt så det är viktigt och roligt att få umgås.
    Lycka till med promenaderna, de är guld värda.

    Gilla

    • Anna 2015-11-11 / 2:07 e m

      Sömnen är verkligen À & O, man tänker så mycket klarare och kan vara mer närvarande ❤️

      Gilla

  3. Suss 2015-11-10 / 10:16 f m

    Oooh gud va härligt. Tänk, just igår kväll när jag la mig tänkte jag ”sova är det bästa som finns”. Att vakna pigg och utvilad är galet skönt.

    Kram på dig och familjen!

    Gilla

  4. Znogge 2015-11-10 / 2:40 e m

    Så bra att du fick sova i natt. Nattsömnen betyder otroligt mycket för hela vårt välbefinnande! Mer än vad vi många gånger tror… Lycka till nu med ditt promenadprojekt.

    Kram

    Gilla

    • Anna 2015-11-11 / 2:10 e m

      Verkligen, förstår inte varför det tog så emot att börja med sömntablett😔 Tack, även fast det kanske dröjer innan jag orkar timmes lång promenad, så är det nog bra att bara komma ut i friska luften. Kram❤️

      Gilla

  5. Susanne 2015-11-10 / 4:00 e m

    Hej.
    Va roligt att du tittade in hos mig och dessutom lämnade en fin kommentar! ❤
    Det där lät som en jätte bra och mysig start på dagen! 🙂
    Vi har turen att bo jätte nära barnens skola så dom började gå själva ganska tidigt.
    Men det där är ju verkligen så individuellt från barn till barn. Det är lätt att hitta nått roligare på vägen och komma försent! 😉
    Ha en riktigt mysig kväll.
    Kram

    Gilla

  6. Anna 2015-11-11 / 2:14 e m

    Skönt att kunna på så nära skolan☺️ för oss är det rent tidsmässigt en 6-7 minuters promenad, men tyvärr ska två vägar med mycket trafik korsas, och det finns bara oövervakade övergångsställen. Men vi ska träna i vår, så kanske hon kan börja gå nästa höst då hon börjar trean? Kram❤️

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

