Bästa på länge

Jag lyckades med dagens projekt. En promenad. Stort. Inte världens längsta. På något sätt. Men en promenad till dotterns skola, och tillbaka. Och för första gången på länge, hämtade jag hem henne. Själv. Har gjort det några gånger under de här nästan sex veckorna, som jag har varit hemma. Men aldrig själv. Och inte till fots. Är nöjd.

På vägen till skolan mötte jag dotterns bästa väninna. Och hennes pappa. En familj som vi umgås med privat. Mellan varven. Och de vet. Att jag befinner mig i Ingemanslandet. Är utbränd.

Såg dem komma på håll. Började oroa mig för en ångestattack. Men det gick bra. Vi pratade. Fick den där jobbiga frågan. Hur mår jag? Kunde svara bra. Tror jag. Kändes skönt. Har oroat mig en hel del, senaste veckan, för dessa möten.

Väl hemma lyckades jag delta praktiskt. Vid middagslagningen. Tillsammans med båda barnen. Vi hade kul. Pratade och skrattade. Hade en trevlig middag tillsammans. Och för första gången sedan rullgardinen drogs ner, så har jag inte vilat sedan 14:30. Hurra!

Tänk vad en hel natts sömn kan göra! Bästa dagen på länge. Men nu är jag slut som artist. En sömntablett, och sedan bums i säng. Längtar redan efter morgondagens promenad. God natt!

5 thoughts on “Bästa på länge

  1. I mitt huvud 2015-11-10 / 9:39 e m

    Vad skönt!! Hoppas att du får fler sådana bra stunder, att det blir fler och fler, oftare och oftare! Få orkar man med de andra stunderna bättre.

    Gilla

  2. Millans Värld 2015-11-11 / 9:16 f m

    Så skönt att du fått sova, sömn är helande men som utbränd brukar den svaja.
    Tänk på att inte ta ut dig för mycket.
    Låt allt sakta växa fram, tvinga dig inte till något och tänk på att du kan känna dig bättre stundtals och sen kanske du kliver några steg bakåt för att sen gå framåt igen.
    Det är en process att tillfriskna från en utbrändhet och inget blir sig riktigt som det var innan.
    Varm Kram

    Gilla

  3. Anna 2015-11-11 / 3:33 e m

    Jag har mycket att lära innan jag har nått slutet av denna resan, är så glad för alla tips & tankar jag får i kommentarerna. Tack❤️🙏❤️

    Gilla

  4. Geddfish 2015-11-11 / 5:05 e m

    Sömn är A och O.
    Och att skriva är ett utmärkt sätt att bolla sina känslor.
    Kram! ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

