För tidigt

Blev ännu en heldag i sängen. Hade planerat annat. Den där dagliga promenaden. Lösa dagens mission. Föna håret. Jag och min hjärnan kom inte överens. Idag heller. Istället låg jag här i min bubbla. Vilade. Läste massor av andra bloggar, på samma tema. Det ger mig ett lugn. Att läsa om andra som är, eller har varit här. I det här Ingemanslandet. Ger mig hopp.

Men det var ändå en bra dag. De senaste dagarna så har jag känt mig ”jämnare”. Som om att jag lite har landat? De negativa känslorna är borta. Gråten. Jag är inte mitt vanliga glada jag. Det normala jag:et. Men heller inte nedstämd. Ångestladdad. Kanske har den stämningshöjande medicinen börjat göra effekt?

Kom iallafall fram till en sak idag. Ett litet projekt är för tidigt. Jag är inte redo. Har för höga krav. På mig själv. Tar en dag i taget.

Kanske ska en daglig promenad bli mitt lilla projekt. Just nu. Låter klokt. Inser att jag visst, precis just nu, har löst dagens mission. Mitt lilla projekt är att få till dagliga promenader.

Och ikväll har jag sömntabletter. Håller tummarna för 8-timmars kvalitetssömn. Och en promenad imorgon. Nu kan det bara bli bättre.

7 thoughts on “För tidigt

  1. Comsi Comsa 2015-11-09 / 10:11 e m

    Skönt att humöret har blivit jämnare, då passar medicinen. 👍
    Hoppas att du får sova gott i natt och att du är vid gott mod i morgon så du kan börja din promenad… ☺ Ett steg i taget…

    Kramen ❤

    Gilla

    • Anna 2015-11-10 / 11:12 f m

      Det känns som om medicinen hjälper. Vet läkaren varnade om att jag först skulle bli sämre, och det är ju vad som hände de två sista veckorna. Håller tummarna för att jag får fortsätta med medicinen. Sov jätte gott i natt, tänk vad ett litet piller kan göra skillnad❤️ Hoppas du får en riktigt fin dag❤️

      Gilla

  2. Att bara vara jag 2015-11-10 / 7:13 f m

    Visst är det ett gissel när man ena dagen har lite energi och andra dagen är helt utslagen.
    Promenader, korta eller långa – eller att bara vara utomhus i naturen är läkande =) Hoppas att det vänder snart för dig! Kram ♥

    Gilla

  3. Att bara vara jag 2015-11-10 / 7:13 f m

    Visst är det ett gissel när man ena dagen har lite energi och andra dagen är helt utslagen.
    Promenader, korta eller långa – eller att bara vara utomhus i naturen är läkande =) Hoppas att det vänder snart för dig! Kram ♥

    Gilla

  4. Agneta 2015-11-10 / 9:57 e m

    Vill börja med att tacka för att du delar med dig av din situation, även jag läser mycket om detta ämne eftersom jag själv upplevt något liknande.
    Nu när jag är ”frisk” igen, kan jag ibland tänka tillbaka på tiden då jag var sjuk och önska att jag hade skrivit någon form av dagbok. Jag minns nämligen inte så mycket från första tiden och alla tidsbegrepp flyter ihop. Jag har också svårt att minnas vägen tillbaka, hur det egentligen var och vad som hände inom mig.
    Var rädd om dina anteckningar här, du kommer med största sannolikhet uppskatta att ha de kvar när du om några år tittat tillbaka på denna livskris.
    Du är stark!! Jag hejjjar på, från mitt håll vet du!

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

