Annorlunda men bra

Farsdag idag. Som jag älskar att skämma bort och fira mina närmaste. Planerar dagen i detalj. Köper massor av paket. Bakar och står i. Alla firande här hemma brukar börja med en härlig frukostbrickan på sängen. Hela familjen samlad. Skönsång. Paketjakt. Sen följer en dag i den firandes tecken. En dag då de blir bortskämda, lite extra. Som jag älskar det. Bästa jag vet.

I år blev det inte som vanligt. Alls. Men det blev bra ändå. Jag och barnen har under den gångna veckan haft ett teamwork utan dess like. För vi visste. Jag skulle inte orka. Så tack vare att sonen och dottern inhandlades det paket. Och tårta. Och det blev ett firande. Men inte som vanligt. Men det blev bra. Viktigast. Och det blev en dag tillsammans.

Till och med jag orkade vara närvarande, mer än vanligt. Det som anses vara vanligt, numera. Bidrog kanske inte så mycket praktiskt. Men fanns med. I skratten. Samtalen. Vilade med några timmars mellanrum. Drog mig tillbaka till min lilla bubbla. Vila för att läka. Kom ihåg det idag. Men vilken bra dag det blev. Trots att inget blev som vanligt.

4 thoughts on “Annorlunda men bra

  1. Gröngöling2 2015-11-08 / 8:35 e m

    Hej och tack så mycket för din kommentar på min blogg! Nu kunde jag hitta din länk, den fungerade visst inte från min blogg 🙂
    Tråkigt att du blivit utbränd. Det är tufft. Jag blir glad när jag läser hur bra du lyckas göra livet med familj och barn, att du får med dem på ”tåget”, att de förstår att du behöver mycket vila nu. Ändå kan det bli en bra dag, och det låter som att du själv kunnat vara med och skapa den, planera den så att den passar dig. Härligt!! Det är nog vägen till att må bättre, att komma ihåg dig själv och dina behov.
    Lycka till och välkommen att läsa på min blogg, jag ska fortsätta att läsa din. Och jag ska samla ihop mig till att göra en lista där på de bloggar jag läser. ❤

    Gilla

  2. Geddfish 2015-11-09 / 10:46 f m

    Tack för dina besök på min blogg! Jag trodde först det var en annan Anna, men ser nu att det är en ny blogg på G.
    Det är säkert tufft att ha gått in i den berömda väggen.
    Kram ❤

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

