Måste lära mig

Fick en svag gnutta energi på eftermiddagen. Ville så mycket, gjorde så lite, och nu är jag slut som artist. Måste lära mig att fortsatt vila, de få stunderna som energin kommer. Kuratorn verkligen tryckte på de orden igår. Vila för att läka. Efter den här mardrömsveckan då jag verkligen borde ha lärt mig, vacklar jag fortsatt. Inte ens orkat med en promenad sedan sist. Det som var mitt mål. Nya tag imorgon. Och jag ska lära mig. Vila för att läka. Bli självisk för en stund. Ingen dör för att vårt hem börjar förfalla. Jag kommer tillbaka, men har accepterat att jag nu är sjuk. Det får ta sin tid. Måste komma ihåg att det bara finns en av mig – jag är unik. Precis som alla andra.

4 thoughts on “Måste lära mig

  1. J 2015-11-06 / 9:55 e m

    Min väg tillbaka från övergrepp tog lång tid och är ännu inte över, men tusen resor bättre än den varit. Till slut inser dock både hjärta, och än mer viktigt hjärnan, hur de ska funka normalt igen, även om det sällan känns så under tiden. Hur din väg kommer se ut vet bara du, men kom ihåg att lyssna på din kropp. Alla sätt är tillåtna, även om man inte hittar dem i bloggar och självhjälpsböcker. Ta dig tid och prova allt, denna tiden är för dig och bara dig. Du är en av de få jag alltid välkomnar i mitt hem och hjärta, oavsett hur lång tid det går emellan. Hör av dig om och när orken och lusten finns, även om det tar hundra år dit.

    Gilla

  2. Comsi Comsa 2015-11-07 / 10:44 f m

    Har lärt mig att det finns flera sätt att vila, viss vila är bara stressande. Min bästa vila är när jag gör något som fångar mig och som inte kräver energi utan ger mig energi. Det som ger energi idag behöver inte vara detsamma som ger mig energi i morgon.

    Sköt om dig och visst är du unik och det finns bara en av dig och den skall hålla länge.

    Kramen ♥

    Gilla

  3. riktliv 2015-11-07 / 12:20 e m

    Åh, just detta är så svårt. Var går gränsen mellan att bli passiv eller vila och när försöker man för mycket.

    Gilla

  4. Susd 2015-11-07 / 1:23 e m

    Rara A, ta hand om dig ordentligt. Det tar tid att läka och låt det ta all tid i världen till du är ordentligt frisk, pigg och laddad igen.

    Tack för att jag får följa bloggen. Håller alla tummar för att du snart mår lite bättre. Tänk vilken fin man du har som tar hand om allt runtomkring så du får ägna dig åt att bli frisk.

    Kram
    Suss

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

