Var börjar man?

Trodde aldrig att jag skulle hamna här. I ingenmanslandet där jag bara är. I min säng. Gör ingenting. Andas. Hjärnan fungerar inte. Har tagit en paus. Inne på 5:E veckan. Kommer jag någonsin att bli normal igen?

Kommer jag någonsin att bli det energiknippe jag brukar vara, som gör karriär, men ändå alltid har tid över för familj och vänner. Som bakar, lagar middagar, ordnar fester och ser till att saker händer? Hon som organiserar och planerar för allt och alla. Renoverar och reser. Ofta. Hon som är så där alldeles för bra på fasaden. Men egentligen länge haft ett kaos inombords. Hon som är jag. Mitt normala jag, innan rullgardinen drogs ner. Innan kaoset tog över.

Jag hoppas det. Önskar jag hade ett datum. Men det finns inte. Det här blir min ventil på en resa som knappt ens har börjat. Resan tillbaka till mitt normala jag. Finns jag kvar?!

One thought on “Var börjar man?

  1. Gemsofmylife 2015-11-11 / 9:37 e m

    Tack för att du orkar skriva … Det var precis i det jag hamnade allt utåt körde på glad utåt och ett kaos inuti som till slut tog över och bröt ned min kropp i november förra året 😦
    Det känns förjävligt att vara orkeslös men som du skrev i dagens inlägg det är Vila som gäller !!
    Stor kram Sanna
    Ska läsa vidare tycker du har orden kvar och slriver bra medans mina ord bara svamlar ibland känns det som

    Gilla

Lämna gärna en kommentar!❤️

